Zaboravljeni zbog autoputa: Pogledajte kakva je situacija na putevima kroz Ilijaš, Visoko i Kakanj
Prošli mjesec su svi pozdravili odluku Vlade FBiH da se nastavi izgradnja autoputa 5c. Riječ je o dionici autoputa Drivuša – Donja Gračanica, poddionici Klopče – Donja Gračanica, dužine 5,78 kilometara, u okviru koje će se graditi i tunel Pečuj. Upravo zbog autoputa zaboravljeni su alternativni pravci koji su, tvrde nadležne institucije, dodatno opterećeni otkako je autoput u funkciji, posebno većom frekvencijom teretnih vozila zbog čega je i došlo do pogoršanja starih i stvaranja novih oštećenja.
Iz Direkcije za puteve Kantona Sarajevo ističu da se svi radovi finansiraju iz njihovog budžeta, a s obzirom da bi rekonstrukcija iziskivala značajna sredstva nije je moguće izvršiti. U planu je rekonstrukcija 800 metara ceste od mosta u Lješevu prema sljedćem pružnom prelazu.
"Izrada projektne dokumentacije je pri kraju, a u pripremi je i raspisivanje tendera. Uradili smo dosta toga u Semizovcu i Podlugovima. Shodno budžetu i onom što nas potpada za ostala redovna održavanja, koliko možemo izdvojiti mi izdvajamo. Više smo se okrenuli tome da se uradi detaljna rekonstrukcija jer je saobraćajnica dosta propala. Rekonstrukcija puta u Lješevu koštat će 600.000 KM", rekli su nam u Direkciji za puteve KS.
Ništa bolja situacija nije ni na alternativnom pravcu Visoko-Kakanj koji pripada Zeničko-dobojskom kantonu. Gorući problem je Karaulsko polje u Općini Kakanj. Prilikom izgradnje autoputa rekonstruisan je dio od Bilješeva do ulaza u Karaulsko polje, a radovi su obustavljeni zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa.
S obzirom da za ove pravce dugoročna rješenja nisu u planu, svi oni koji žele izbjeći plaćanje putarine morat će i dalje koristiti svoje vještine za izbjegavanje rupa.
Novinar: Adna Zukanović-Zilić
Snimatelj i montažer: Ramiz Uzunović