27.12.2016. 17:13
3
Je li ovo čist zrak? Ne zna se šta je smješnije, uvođenje sistema par-nepar ili razlog njegovog ukidanja
Ukinuše nam sistem par-nepar. Ne zna se šta je smješnije, što su donijeli ovakvu odluku ili što su je na ovakav način ukinuli. Je li nebuloznija njihova tvrdnja da su automobili najveći zagađivači pa ih treba ukloniti sa ceste, ili konstatacija da se zrak isčistio za dva dana, pa nema potrebe za daljnjom zabranom. Sve u svemu, jedna igra. Jedan reality, u kojem organizatori nameću nebulozne programe, koje narod mora poštovati, sviđalo mu se ili ne.

Ne, ne bunimo se što je zabrana ukinuta. Nego se kao i svi pitamo, je li moguće da mogu takve postupke provoditi i takve izjave davati. Poslije svega što smo doživjeli i vidjeli od naše vlasti, na svim nivoima, čovjek bi očekivao da konačno krenemo sa nekim konkretnim i sigurnim potezima, no svakog dana oni nam pokazuju da ne trebamo ništa pametno i vrijedno hvale.

Sigurno je danas mnogo lakše radnicima da stignu na posao. Dostave ne kasne. Firme nemaju gubitke. Lakše je i onima koji inače koriste gradski prijevoz, jer su manje gužve. Nema dodatnog stresa, na ionako depresivnu svakodnevnicu. U svakom slučaju, dan kakav i treba biti. Dan koji dopušta ljudima da žive onako kako to propisuju ljudska prava.  

No, problem i dalje postoji. Iako je došlo do blage promjene vremena, nečistoće i zagađen zrak nisu nestali.  Pored svih mjerenja, uvjeravaju nas kako je zrak čist. A nije tako. Podaci govore da se nečistoće povećavaju. Na dan prekida zabrane, kada su nam i saopštili kako se zrak isčistio, indeks kvaliteta zraka je iznosio 352, a na dan uvođenja zabrane je bio 349. Danas je naprimjer  indeks kvaliteta zraka oko 14 sati iznosio 461. Je li ovo pokazuje da je zrak čist?



Dakle, zabrana koja je uvedena, nije ukinuta zbog toga što sada lakše dišemo, nego zbog činjenice da se bliži Nova godina, pa su sigurni da bi ovakvo ponašnje uništilo prazničnu euforiju i smanjilo broj turista. Samim tim smanjilo i njihovu planiranu zaradu. Shvatili su da su napravili glupost, pa čim prije potrudili se prekinuti to.  A u dobroj mjeri, do ukidanje zabrane, je došlo i zbog velikog nezadovoljstva građana,  koje je vrlo lako moglo prerasati u nešto što nam sada ne treba. 

Nakon svega, pitamo se ko su ljudi koji donose odluke. Ko su članovi Operativnog štaba Vlade KS, za koje premijer navodi da su ljudi od struke i da znaju šta rade. Kakav to kadar može donositi ovako važne odluke u prolazu. Koja to struka može tek tako kazati "Automobili su krivi što se narod guši, zabranite im da voze" , a u periodu od nekoliko sati izjaviti "Zrak je čist, pustite ih neka voze. Shvatili smo da su uzročnici zagađenja zapravo čvrsta goriva" 

Pitali smo Vladu i ministarstvo prostornog uređenja da nam navedu imena ljudi koji se nalaze u Operativnom štabu i pojasne nam njihove reference. Nismo dobili odgovor. Iako smo uputili nekoliko poziva i poslali dopis navedenog sadržaja, do objave ove priče nisu stigle nikakve informacije. Niko, pa ni ljudi iz pres službi ovih institucija, nisu pokazali profesionalnost, da makar navedu kako imaju "dosta posla". 

Možda nam ti podaci i nisu toliko neophodni? Jer, svima je jasno ko je zaposlen na tim mjestima i na koji način. Vrlo dobro se zna i nije jednom otkriveno da mnogi od njih nemaju odgovarajući stručnu spremu za pozicije na kojima donose važne odluke. Pa i sam ministar unutrašnjih poslova KS, koji je također dio ove ekipe, ne zna ni kako se sama odluka zove niti šta ona podrazumijeva, pa nas upućuje da pitamo Elviru iz njegovog kabineta. Treba li nam više pokazatelja. 

Pošto su nam samo kazali kako zabrana više nije na snazi i kako su zaključili da ipak trebamo paziti šta ložimo u svojim domovima, trebali bismo pružiti priliku onima čije ideje o zagađenju ne ukazuju da su besmislene, jer vlast sigurno ne zna na koji način bi se ovo stanje moglo vremenom poboljšati.

Tim Clancy, stručnjak za održivi razvoj i okoliš, predstavio je svoj plan za rješenje problema zagađenja u Kantonu Sarajevo u nekoliko tačaka, i nije za ignorisanje. 

1. Treba zabraniti upotrebu uglja i lož-ulja. Ako imate patrole za sistem par-nepar, možete imati i patrole koje će spriječiti upotrebu uglja, poručuje.

2. Visokokaloričnim peletom zamijeniti ugalj.  Masovno se koristi u Sloveniji, Francuskoj,  kako bi se ugrijali cijeli stambeni kvartovi, a ovi energenti su domaći proizvodi i kreirali bi radna mjesta. 

3. Treba subvencionirati ugradnju izolacije. Treba uvesti minimalnih 15 centimetara krovne izolacije,  a izolacija od ovčijeg krzna je ekološki prihvatljiva i efikasna. Ponovo naglašavam, riječ je o domaćem proizvodu koji bi kreirao zaposlenja.

4. Razumnim zakonskim okvirom motorna vozila standarda Euro 1 i Euro 2 skloniti sa ceste, a uvesti strožiju kontrolu tehničkog pregleda kako bi se spriječile malverzacije.

5. Treba uložiti u razvoj željeznica. Zamislite pet vozova dnevno koji dovoze putnike iz Pazarića, Tarčina, Hadžića, Ilijaša, Visokog i Zenice. Time bi se smanjile gužve, a i zagađenje. 

Što bi Clancy kazao, ovaj plan i nije toliko loša ideja. Nadamo da će ga naši "ljudi od struke" barem pročitati. Iako bi se sa realizacijom pojedinih stavki moglo krenuti odmah, bilo bi to možda nezahvalno tražiti od njih u ovom trenutku, jer kraj je godine i valja sumirati sve "projekte" koje su uradili. O zagađenju će naredne, kada do njega dođe. 

(Alen Avdić)

 
3
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.