18.4.2016. 21:25
0
Predstavljamo vam najopasnije automobile za pješake
U Europi u svakoj sedmoj nesreći sudjeluje pješak, a posljedice su redovno fatalne, pa i ne čudi što EuroNCAP ovom vidu sigurnosti posvećuje posebnu pažnju.

Iako zdrav razum vozača, ali i ponašanje pješaka su presudni faktori u izbjegavanju prometnih nesreća i većih povreda, postoje objektivni faktori koji utiču na stepen nanošenja povrede pješaku u koliziji s vozilom. Kada već dođe do naleta na pješaka energija udarca osim o brzini kretanja vozila, ovisit će i o geometriji, a tu najveći utjecaj ima upravo površina vozila i njena sposobnost da apsorbira energiju. 
 
Stepen zaštite pješaka provjerava se testom prednjeg kraja vozila što osim poklopca motora uključuje odbojnik i vjetrobran, a potom grupa stručnjaka procjenjuje stepen rizika od nanošenja povrede pješaku, i to u regiji glave, zdjelične kosti i nogu. Naravno, ukoliko automobil ima sigurnosni sistem detekcije pješaka i autonomnog kočenja steći će dodatne bodove. 

Tražimo li one najbolje po pitanju zaštite pješaka dolazimo do Mazde MX-5. Sasvim logično sa obzirom na oblik prednjeg kraja i masu, ali i činjenicu da se radi o novoj generaciji modela koji je projektovan da minimizira ozljede pješaka.
 
Japanski roadster osvojio je maksimalnih 93%, odnosno 33,7 bodova. 

Na drugom mjestu nalazi se još jedan roadster. Fantastični BMW Z4 osvojio je 91%, odnosno 33,1 bodova, što je neznatno lošije od Mazde. Idući na redu je Infiniti Q30, koji usprkos agresivnom prednjem dijelu, nije puno lošiji od prije spomenutih roadstera. 33 bodova, odnosno 91% je odličan rezultat, piše Index.hr.
 
U društvu najboljih "zalutao" je i Volvo V40, jedini iz 2012. godine. Osim što je ostvario najbolji rezultat prije tri godine i osvojio pet zvjezdica ovaj se model iskazao i u području zaštite pješaka. Recimo kako je Volvo najbolji u pogledu zaštite glave pješaka u konkurencijiji svih testiranih vozila, dok je nešto opasniji za karlicu pješaka. 
 
Top 5 završavamo još jednom Mazdom, modelom CX-3, koji je u Top 5 ušao sa 84% i 30,3 bodova. Zanimljivo je da je u pitanju crossover model, a stepen zaštite jednak je Mazdi 2 i bolji od svih noviteta (osim spomenutih) koji su na tržište stigli u posljednjih godinu dana. 
 
Od svih spomenutih jedino su Infiniti Q30 i Volvo V40 postigli i ukupno maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost. 




Ako tražimo one najgore stvar je sasvim jasna, što stariji model to je sigurnost za pješaka gora. Ako ćemo ipak cjepidlačiti najgori bi u 2009. godini bio Volvo C30 sa tek 26%, a dalje bi slijedili Mercedes C klase (30%), Peugeot 3008 (30%), Audi Q5 (32%) i Citroen C5 (32%). 
 
Već godinu kasnije stvar je malo i bolja, najgori Citroen C4 na račun zaštite pješaka dobiva 43%. 2011. godinu kao najgori zaključuje Renault Fluencea sa 37%, ali zato Jaguar XF koji je godinu prije bio na samom dnu redizajnom dolazi na čelo s 62% zaštite pješaka. 
 
Dok je 2012. godine neslavno prošao japansko-francuski trio Aygo/107/C1 od kojih je neznatno gori bio samo Isuzu D-Max, osjetno veće vozilo. 2013. godine na scenu dolazi po pitanju zaštite pješaka katastrofalni VW T5 sa tek 32%, ali su godinu nakon najgori bili Dacia Logan MCV i nitku drugi doli maleni Smart. 
 
Ipak napominjemo da alkohol i nepažnja u kombinaciji s agresivnim stilom vožnjom ostaju presudni kad je u pitanju fatalnost povreda pješaka, ali i smrtnost osoba u saobraćajnim nesrećama općenito.  

Anesa Agović

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.