Ferrari u posljednje vrijeme svoju ekskluzivnost podređuje profitu, pa broj prodatih automobila i zarada kompanije raste iz godine u godinu.
Iako je do kraja kalendarske godine ostalo gotovo dva mjeseca, u italijanskom proizvođaču supersportskih automobila već zadovoljno trljaju ruke.
Dosadašnji prodajni rezultati daju im za pravo da će kraj 2018. obilježiti još jednim rekordom. Naime, Ferrari je u trežem kvartalu prodao 2.262 automobila uz rast od 11 odsto, ili 216 vozila više nego u istom periodu 2017.
Rast prodaje zabilježen je i u prvih devet mjeseci, kada je kupcima širom svijeta isporučeno 6.853 automobila sa značkom propetog konja. To je za sedam odsto više nego u periodu januar-septembar 2017.
Najunosniji region za Ferrari bio je EMEA (Evropa, Bliski istok, Afrika), gdje su plasirali 3.181 automobil u prvih devet mjeseci 2018. godine, uz rast od osam odsto.
Italijanski proizvođač isporučio je u istom periodu 2.189 vozila u obje Amerike, dok su još 522 Ferrarija stigla do kupaca u Kini i Tajvanu.
U ostatku svijeta, odnosno azijsko-pacifičkom regionu, prodat je 961 automobil.
Najprodavaniji modeli u prvih devet mjeseci bili su Ferrari Portofino i Ferrari 812 Superfast.
Ferrari očekuje da će u narednih nekoliko godina skoro duplirati zaradu, zahvaljujući uvođenju čak 15 novih modela do 2022. godine, među kojima je i SUV od koga se mnogo očekuje.
(Alen Avdić)