18.9.2020. 10:36
0
Prestaje li GRAS sa radom: Šta je tražila Federalna policija
Taksi, bicikli, trotineti, hodanje..., to su alternative koje sroje na raspolaganju stanovnicima Sarajeva koji nemaju vlastiti automobil, ukoliko gradsko preduzeće GRAS prestane raditi. Nažalost, ovakav scenario je gotovo pa izvjestan.

Krajem avgusta blokirani su računi GRAS-a po osnovu dospjelih tužbi radnika za neisplaćene plate. Međutim, zbog odredbi Zakona o platnom prometu, prvo se "namiruju" povjerioci većeg stepena prioriteta, a u ovom slučaju to su Porezna uprava FBiH i Uprava za indirektno oporezivanje BIH. Tek kada se izmire dugovanja po osnovu direktnih i indiorektnih poreza, na red će doći i radnici.

Ipak, cijeli problem je svoju kulminaciju doživio jutros, kada su u prostorije GRAS-a upali pripadnici Federalne uprave policije, po nalogu Tužilaštva KS, a zbog istrage o korupciji u GRAS-u. Navodno je jedan od predmeta istrage i nabavka trolejbusa iz Švicarske. Za sada se iz Tužilaštva KS nisu oglašavali o ovoj akciji, a iz FUP-a su saopćili kako ne žele davati dodatne informacije kako ne bi bio ugrožen nastavak istrage.

- Trenutno su nam blokirani računi, a Centralna banka sav novac koji liježe na njih preusmjerava prema povjeriocima. Dug GRAS-a prema Poreznoj upravi FBiH na osnovu direktnih poreza iznosi 93 miliona maraka bez uračunatih zateznih kamata, a prema Upravi za indirektno oporezivanje po osnovu indirektnih poreza 33,6 miliona maraka sa uračunatim zateznim kamatama. Što se tiče dugovanja prema radnicima, ne znam precizan iznos, ali prema posljednjim informacijama koje sam dobio, on iznosi 18,5 miliona maraka. Trenutno vodimo intenzivne pregovore sa Poreznom upravom i UIO, kako bi riješili problem plaćanja poreza, jer je nemoguće cjelokpan iznos platiti odjednom. Zbog toga ćemo pokušati postići sporazum o eventualnom reprogramiranju duga, kazao  je Almir Ahmetspahić, direktor GRAS-a.

U pojedinim medijima su se pojavile informacije da GRAS ima goriva sa vozila samo još do srijede, nakon čega bi mogao prestati funkcionisati autobuski i minibuski saobraćaj. Ahmetspahić uopće ne želi govoriti o toj mogućnosti.

- Moram naglasiti da se Vlada stavila na raspolaganje GRAS-u u punom kapacitetu. Nadamo se da će nam pomoći i Vlada FBiH. Za sada funkcionišemo i očekujem da ćemo nastaviti raditi. Međutim, tačno je da su nam trenutno zaustavljena sva plaćanja. Ne možemo isplaćivati plate, ne možemo plaćati dospjela dugovanja prema dobavljačima, niti bilo šta drugo. Primjera radi, vozilima ističe registracija i mi ih ne možemo ponovo registrovati. Već sada imamo 20 vozila koja su isključena iz saobraćaja zbog nemogućnosti registracije, istakao je Ahmetspahić.

Kriza u GRAS-u traje već decenijama. Posljednja nova vozila kupljena su još prije rata, a Sarajevom saobraćaju, između ostalog, i tramvaju proizvedeni u državi koja je nestala prije tridesetak godina, u Čehoslovačkoj. Vozila koja su poslije rata dolazila u obliku donacija, izuzimajući kontigent autobusa i minibusa kojeg je osigurala Vlada Japana, su uglavnom bila prije za otpada nego za saobraćaja. Kriminal prilikom javnih nabavki, prekomjerno zapošljavanje, neplaćanje obaveza... izgleda stiže na naplatu, piše Oslobođenje.

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.