U Sarajevu i Banjoj Luci, paralelno, održan je Forum „Mladi i mediji – Reconnect“ uz učešće brojnih gostiju, prvenstveno mladih, novinara, a potom i različitih profile autora i saradnika, iz svijeta medija i proizvodnje medijskih sadržaja i monitoringa.
Bio je to događaj u okviru projekta „Mladi za bolje medije” koji finansira Evropska unija, a provode Ja bih u EU i Mediacentar.
Na početku, goste je pozdravio Vladimir Pandurević iz Delegacije Evropske unije u BiH koji je istakao da je ovaj projekat finansiran u okviru programa Civino društvo i mediji i važan je jer se bavi aktivnijim angažmanom civilnog društva, mladih prvenstveno u unaprjeđenju medijskog sadržaja i zaštiti novinarskih sloboda.
Forum Mladi i mediji- Reconnect, pratili su i učesnici putem online platforme koja je povezala mlade i novinare i učesnike sa obje lokacije. Bilo je govora o medijima i sadržajima koje mladi prate, o formatima koje mediji koriste pri produkciji vijesti ali i preporukama koje bi formate bilo dobro koristiti kako bi mediji privukli i zadržali mlade.
Samra Lučkin, komunikacijska ekspertica Ja bih u EU osvijetlila aspekte ovog programa: novi oblici medijskih sadržaja i pojava novih medija su pred izdavače i novinske i radio televizijske kuće postavile nove oblike izazova da privuku i zadrže mladu publiku.
Anida Sokol, predstavnica Media Centra i autorica istraživanja, predstavila je vrlo studiozno izrađena istraživanja provedena u okviru projekta Mladi za bolje medije kojim se nastojalo, između ostalog, odrediti koliko mladi prate tradicionalne/ mainstream medije.
"Mediji rijetko strateški pristupaju pripremi sadržaja programa za mlade. Neophodno je da tradicionalni mediji u BiH pronađu način da privuku mlađu publiku, da pripreme sadržaje koje su njima zanimljivi ali i one koji su edukativni i koji se bave društveno relevantnim pitanjima. Kroz Forum smo pokrenuli ovo važno pitanje. Nadam se da će mediji i mladi kroz razgovore i saradnju naći način da vrate mladu publiku medijima“- objasnila je Anida.
Mladi u BiH u velikom broju ne prate tradicionalne medije, nisu zadovoljni sadržajem koji oni nude, te takav sadržaj traže na internetu i društvenim mrežama. Tradicionalni mediji u BiH, s druge strane, zbog nedostatka sredstava slabije ulažu u produkciju specijaliziranih sadržaja za mlade.
(Amer Mujezinović)