1.2.2023. 13:14
0
Zašto ruski trgovački gigant zatvara objekat u Lukavici?
Ruski trgovački lanac MERE najavio je da zatvara svoj prodajni objekat u Lukavici i to nakon nepunih godinu dana od kada je svečano otvoren.

Informaciju su saopštili iz kompanije MERE Lukavica, na zvaničnoj Facebook stranici, ne navodeći razloge ove odluke. 

“Poštovani kupci i pratioci, želimo vas obavijestiti da se 31. januara objekat MERE zatvara u 20 h, na lokaciji Slavka Leovca br. 4. Hvala svima koji su nas podržavali posjetama i kupovinom, a nadamo se da ćemo se uskoro opet vidjeti”, saopštili su iz ove kompanije, iz koje su naknadno odlučili da period zatvaranja objekta i raspodaje artikala produže do 15. februara zbog, kako su naveli, stalnih kupaca.

Izvori “Nezavisnih novina” iz ove kompanije takođe nisu znali da kažu konkretne razloge zbog čega se objekat zatvara, jer je radio svega osam mjeseci (otvoren u maju 2022. godine).

“Željeli smo samo da obavijestimo kupce da se zatvara naša poslovnica u Lukavici. Nisu mi poznati tačni razlozi. Ali, mogu vam reći da se traži nova lokacija u Sarajevu”, ispričao je izvor “Nezavisnih novina” iz ovog preduzeća.

Ništa nismo uspjeli da saznamo ni od Kemala Muratovića, direktora firme “Express Consulting”, koja je bila zadužena za otvaranje poslovnog lanca MERE u BiH.
Iako nam je obećao da će se javiti te prokomentarisati ovaj slučaj, do zaključenja ovog broja “Nezavisnih” ostali smo uskraćeni za njegov zvaničan stav.

Podsjetimo, objekat u Istočnom Sarajevu otvoren je u maju 2022. godine, a u njemu je bilo zaposleno 48 radnika iz BiH.

Prilikom otvaranja, rečeno je će građani imati priliku da kupuju ruske proizvode, ali da će se prodavati i roba proizvedena u BiH.

“Potpisivaće se ugovori sa bh. firmama iz Banjaluke, Sarajeva i drugih gradova i biće prostora za domaće proizvode”, rekao je tada Muratović, dodajući da će proizvodi u MERE-u biti jeftiniji nego u drugim trgovačkim radnjama.

“U odnosu na najjeftinije konkurente u BiH, cijene artikala u MERE-u će biti niže za 20 odsto. Ako je, na primjer, negdje litar mlijeka jednu KM, u MERE-u će biti 0,8 KM. Takođe, radnicima u ovom ruskom trgovačkom lancu će plate biti puno veće u odnosu na prosječnu platu u BiH”, najavio je tom prilikom Muratović.

Plan ruske kompanije bio je da u svakom gradu u BiH koji ima više od 50.000 stanovnika, otvori po jedan prodajni objekat, a ubrzo nakon Lukavice, prodavnice su otvorene u Doboju i Prijedoru.

Ekonomski stručnjak Marko Đogo smatra da su ruski investitori svuda u svijetu pod velikim pritiskom zbog situacije u Ukrajini te da se u tome mogu tražiti ključni razlozi zbog čega MERE zatvara svoj objekat.

“Investirati u inostranstvo podrazumijeva značajan kapital izvući iz svoje zemlje kako bi se napravile investicije. S obzirom na to da je Rusija sigurno u vanrednom stanju, jer su tu i sankcije, nerealno je da značajnije investiraju u ovom trenutku u BiH”, kaže Đogo za “Nezavisne novine”.

On poručuje da postoji i neriješen odnos sa bivšom Sber bankom, jer su agencije za bankarstvo u BiH izuzele (nacionalizovale) imovinu te banke.

“Doduše, to je urađeno kako bi se sačuvao bankarski sektor. Ali kada se ova kriza jednom završi, onda će vlasnici, bojim se, da traže neku odštetu. Tako da ni to ne pruža Rusima neki dobar osjećaj za investicije u BiH, jer Sber je jedna od najvećih i najznačajnijih banaka u Evropi. Bojim se da su najave da će u svakom većem gradu u BiH otvoriti po jedan objekat MERE bili planovi odranije, kada sukob nije ni počeo i kada je Rusija mogla da finansira tako nešto”, naglašava Đogo.

Podsjećamo, MERE u BiH posluje pod nazivom “Eksperttorg” d.o.o. Sarajevo i zasad ima četiri registrovane kancelarije.

U Evropi posluju pod brendom MERE, u Rusiji pod imenom “Svetofor”, a njihova osnovna strategija su niske cijene.

MERE je podružnica “Trgoservis” grupe, koja je osnovana 2009. godine i koja trenutno posluje na više od 800 lokacija širom Rusije i treći je po veličini tamošnji lanac.

Roba u kutijama

Inače, prodavnice MERE spadaju u kategoriju tzv. tvrdih diskonta, koji se razlikuju od onog na šta su navikli kupci u BiH. Osnovna karakteristika tih marketa jeste njihov izgled, gdje prodavnice podsjećaju na magacin.

Roba se čuva i stoji u ogromnim kartonskim kutijama, a onako kako je transportuju, tako je i prodaju, pišu Nezavisne. 


(A.R.)

0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2022, Source d.o.o.