11.1.2023. 17:42
0
Koji se trendovi u turizmu predviđaju za 2023. godinu: Turistički radnici u BiH očekuju rekordnu godinu
FOTO: DESTINATION SARAJEVO
2022. je bila zaista drugačija godina. Obilježio je oporavak turizma kao što je to UNWTO i najavio i brojke su dostizale vrijednosti onih u 2019. godini, kako po zaradi tako i po popunjenosti kapaciteta. Destinacije su zabilježile nagli skok broja posjetitelja iz različitih krajeva svijeta.

Turistička globalna industrija prošla je kroz duboku transformaciju 2022. godine Ove smo godine mogli vidjeti jasnu promjenu kod turista, zahtjevi su se promijenili što je navelo turističke agencije i radnike na promjenu u ponudi. Donosimo vam priču o globalnim trendovima ali i ponudi koju nude domaće agencije. 

Pokretači ovih promjena, kako navode različiti izvori svjetskih agencija,  bili su popularizacija rada na daljinu, sve veća svjesnost prema održivosti i fleksibilna politika otkazivanja.

Kad se pogleda u  brojke, međunarodni turizam pokazao je snažne znakove oporavka u 2022. godini.

U prvoj polovini 2022. godine međunarodni dolasci dosegnuli 60% nivoa prije pandemije. Potpuni oporavak ovog segmenta očekuje se do 2025. godine, navodi UNWTO. 

Ove godine je porastao i broj noćenja tokom boravka na globalnom nivou. Airbnb je saopštio da su strani turisti boravili 28 noći ili duže tokom posjete SAD-u.

Ovo je vrlo pozitivno, s obzirom na to da su međunarodna putovanja bila zaustavljena u posljednje dvije godine. Ali, s druge strane, zračni prijevoznici nisu bili spremni za nagli porast potražnje, a nedostatak osoblja rezultirao je haosom u zračnim lukama. 

Trendovi u turizmu za 2023. godinu

Dvije nedavno objavljene studije iz oblasti turizma mogu nam pokazati kako će putovanja izgledati 2023. godine. 

Grupa Expedia objavila je na internetu istraživanje pod nazivom ‘The No-Normal’. Prema njihovim rezultatima, doći će do promjene u ponašanju na putovanjima od 2022. do 2023. Turisti će prednost dati intimnim putovanjima umjesto razvikanim lokacijama, što je šansa BiH. U potrazi za destinacijama na ne tako razvikanim lokacijama, uz dobru ponudu domaćih turističkih kompanija i uz odgovarajući marketing, mogla bi se očekivati rekordna godina. 

Turisti će biti željni kulturnih iskustava

Podaci Expedije pokazuju sve veći interes putnika za putovanja u prijestolnice kulture. Itekako dobra šansa za Sarajevo, Mostar, Banja Luku, Stolac i druge kulturne centre u našoj zemlji. Lokalne turističke zajednice su u fokusu, kreiranje kampanje koja promoviše baštinu grada, lokalnu kulturu i tradiciju biti će pun pogodak. 

Mjesta iz TV serija i filmova 

Dvije trećine globalnih turista razmotrilo je, a 39% rezervisalo putovanja do odredišta nakon što su ih vidjeli u serijama ili filmovima koji se emitiraju. TV serije i filmovi moćni su marketinški alati. Mjesta kao što su Hrvatska i Novi Zeland doživjela su veliki porast broja gledatelja na setu otkad su se pojavila u popularnim TV emisijama. 

Wellness će biti vrlo tražen

Potražnja za wellness odmorima porasla je za više od 30% u 2022. u usporedbi sa 2021. godinom. Trend će se po svemu sudeći i nastaviti.  Prema Hotels.com-u, turisti će 2023. godine tražiti nekonvencionalne wellness aktivnosti, kao što su sylvotherapy (šumsko kupanje), chakra sesije, eno-gastro kampovi, joga s psićima, terapija smijehom i berba voća.

Šansa BiH leži u etno-selima koja imaju wellness sadržaj, promociji zaštićenih područja sa ovakvim sadržajima... 

Osvajanje prirodnih ljepota 

Etno-sela, nacionalni parkovi, skrivena područja i priroda, e tu leži šansa BiH. Potražnja za privatnim kućama za odmor u zapadnim američkim odredištima prošle je godine porasla za više od 30%. To je znak da će ovi trendovi u turizmu biti aktuelni i u 2023. godini. 

Šta očekuju turistički radnici u BiH ? 

Ajdin Kršić, vlasnik turističke agencije 2MTravel, koja se bavi dolascima turista iz Jugoistočne Azije i Bliskog istoka, za naš portal je govorio šta to očekuju u nadolazećoj turističkoj sezoni i kakvi su utisci turista koji su boravili u našoj zemlji. 

"Oduševljeni su našom zemljom, a  ponajviše prirodnim ljepotama i ukusnom hranom. Kad radimo Balkan ture sa više zemalja i kad ih anketiramo na kraju, najviše komplimenata dobije naša zemlja i pretežno su odgovori da su se osjećali u BiH kao kod kuće.", kazao je Ajdin Kršić. 

Globalne trendove prate i naše domaće turističke agencije, redovno osvježavaju svoju turističku ponudu. 

"Mi redovno osvježavamo ponudu u skladu sa trendovima i promjenama na destinaciji. U zadnje vrijeme često uključujemo posjetu farmama i berbu voća u naše turističke aranžmane koje promovišemo na svjetskim sajamovima turizma. Prema najavama naredna sezona bi trebala biti rekordna i svi turistički djelatnici na svim destinacijama u BIH bi se trebali potruditi da budu dobri domaćini kako bi se gosti vratili sretni i ispunjeni.", objasnio je Kršić.

Sa nedostatkom radne snage, kako navodi, izborili su se. Očekuje se i povećanje broja novih radnih mjesta te BiH itekako ima jako kvalitetnog kadra. 

"U receptivnim turističkim agencijama nakon pandemije nedostajalo je radne snage, ali ubrzo se situacija smirila i turističko privreda je profunkcionisala. Sa povećanjem posla idu i nova zaposlenja, i prema mome dosadašnjem iskustvu u  našoj zemlji zaista ima jako kvalitetnog kadra koji može zadovoljiti turističko tržište i učiniti našu zemju ljepšom za boravak turista.", zaključio je Kršić u razgovoru za naš portal. 


(Piše: Erna Hadžić) 

0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.