29.12.2015. 14:37
11
Od večeras zabrana za vozila ispod standarda Euro 3: "Možete samo zamoliti čovjeka: 'Hajde više nemoj to raditi', ili ga opet poslati na tehnički pregled"
Vijeće ministara BiH naredilo je institucijama BiH poduzimanje hitnih aktivnosti na izmjeni regulativa o uvozu vozila – minimalni ekološki standard motora "Euro 4".

Naime, uzimajući u obzir povećanu zagađenost vazduha u većim bh. gradovima, posebno kada je u pitanju Sarajevo, zaduženo je Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, Uprava za indirektno oporezivanje BiH (UIO) i druge nadležne institucije u našoj zemlji da preduzmu hitne aktivnosti na izmjeni akata, kojim se reguliše uvoz automobila u BiH, s ciljem zabrane uvoza vozila s motorima koji ne ispunjavaju "Euro 4" standard.

Ipak, u Sarajevo je problem uspostaviti pravilo da se ne mogu voziti automobili koji ne ispunjavaju normu "Euro 3", što podrazumijeva da jedan od najlegendarnijih automobila koji se vozi u našoj zemlji, Volkswagenov Golf 2, ne dolazi u obzir kada je u pitanju vožnja. Uprkos ovoj zabrani u Sarajevu, i dalje se voze automobili koji ne ispunjavaju ovu normu. Fotografije koje smo objavili u galeriji i koje smo napravili za nekoliko minuta su dokaz za maločas navedene konstatacije. Međutim, za sada se samo radi o samovolji vozača, jer ne postoji striktno izdato saopćenje/zabrana.

U Kantonu Sarajevo je navodno zabranjeno kretanje automobila čiji motori imaju normu manju od "Euro 3", te je ograničeno kretanje teretnih vozila. Fotografije koje vam donosimo su dokaz da se to, ipak, slabo sprovodi, jer je na cestama veliki broj automobila koji su predviđeni ovom zabranom. Također je zabranjen saobraćaj za teretna motorna vozila, ukupne težine veće od tri i po tone, izuzev u periodu od 10 do 15 sati i od ponoći do šest sati ujutro.

Sve zabrane se ne odnose na gradski prijevoz, Hitnu pomoć i dostavna vozila za prehrambene proizvode, kao ni na vozila inspekcije, vozila Ministarstva odbrane, komunalnih preduzeća, vatrogasce, te diplomatska vozila.

Iz MUP-a Kantona Sarajevo smo dobili sljedeće informacije:

"Vlada Kantona Sarajevo, na 25. sjednici koja je održana 24.12.2015. godine donijela je Zaključak kojim se utvrđuju Izmjene i dopune Plana interventnih mjera u slučajevima prekomjerne zagađenosti zraka u KS. Predmetne izmjene i dopune ogledaju se u sljedećem:

U poglavlju V-Mjere u epizodnim situacijama, za epizodu „PRIPRAVNOST“ propisane su  nove mjere koje glase:

1) Zabrana kretanja automobila čiji motori imaju normu manju od EURO 3, pojačane kontrole organa MUP-a. Ovo se ne odnosi  na vozila policije, inspekcije, ministarstva odbrane, javnog gradskog prijevoza, vozila sa diplomatskim tablicama i vozila hitnih intervencija (Hitna pomoć i vatrogasci).

2) Zabrana saobraćaja za teretna motorna vozila, ukupne mase preko 3,5 tona, na potezu od Otoke do Baščaršije u oba smjera, izuzev u periodu od 10:00 - 15:00 sati i od 00:00 - 06:00 sati.  Ovo se ne odnosi na vozila javnog gradskog prijevoza, javnih komunalnih preduzeća, vozila hitnih intervencija i dostavna vozila za prehrambene propizvode. Za vrijeme zabrane saobraćaja postaviti znakove zabrane na ulicama i prilazima ugroženom području. Navedene mjere stupaju na snagu 30.12.2015. godine od 00:00 sati"
, stoji u saopćenju kojeg smo dobili iz MUP-a KS.

Iz MUP-a KS nismo mogli dobiti informaciju o broju registrovanih vozila u Kantonu Sarajevo koji imaju standard ispod Euro 3.

Kada je u pitanju sama zagađenost zraka u Sarajevu, za Source.ba portal je govorio Martin Tajs, ekspert za klimatske promjene.

"Kada je u pitanju ova magla, najveće probleme imamo sa prašinom. Ima i sumpordioksida u okolini, ali je on u nekim granicama normale. Ove automobile što sada imamo na ulicama, oni su nam dovoljni, oni zagađuju i previše", kaže Tajs za Source.ba portal.

"Treba zabraniti određene automobile, ali je suština da Vlada KS planira na proljeće kako raditi i na koji način smanjivati emisiju. Potrebno je prvo napraviti istraživanja ko i gdje zagađuje, a onda donijeti mjere. To se ne može odjednom riješiti, ali se planski može riješiti. Sve mjere dobro dođu, ali nije to rješenje. Ako želite da riješite problem, onda se mora zaustaviti saobraćaj u Sarajevu, ili uvesti vožnja - par/nepar. Ljudi ne slušaju opomene, sada stojim na raskrsnici koja je puna automobila. Niko ne poštuje preporuke, ljudi ovdje poštuju samo zabrane", kaže za naš portal stručnjak Martin Tajs.

Za naš portal je govorio i Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu.

"Policiji je jako teško da uradi ovo o čemu se govori, jer nije osposobljena opremom, a onda mora sve raditi odokativnom metodom. U tom slučaju šalje automobil na vanredni tehnički pregled, pa se tamo može ustanovi da ima prekomjerno zagađenje, tačnije da je ispod norme Euro 3. Ipak, ne može se izbaciti iz saobraćaja jer je zakonom rečeno da taj eko test nije striktan. Možete samo zamoliti čovjeka: 'Hajde ti više nemoj to raditi', ili ga opet možete poslati na vanredni tehnički pregled", kaže za Source.ba portal Osman Lindov.

"Euro 3 je norma koja pokazuje koliko na izduvnim gasovima imamo zagađujućih materija, a to je standard koji je uveden za motorna vozila prije 15 godina. Danas je u proizvodnji aktuelan standard Euro 6, a razlika između ova dva standarda je drastična. Uvijek se govori o prelasku na Euro 4, ali uvijek nekako zapnemo na pola puta. Tome doprinosi i to što legalno možemo u BiH uvoziti vozila standarda Euro 3. Da smo se prebacili na standard Euro 4 nikoga ne bismo ugrozili, ali bi opet bili ispod evropskog standarda", rekao je za naš portal profesor Osman Lindov.

Inače, što se tiče samog broja registrovanih vozila u KS, za 2014. godinu podaci su sljedeći:

- 117.116 putničkih vozila
- 1.219 motocikala
- 455 autobusa
- 9.437 teretnih vozila
- 1.798 ostalih vozila
- ukupno registrovanih vozila: 130.025


Pretpostavlja se da je broj registrovanih automobila u Kantonu Sarajevo (2015. godina) dostigao brojku od 150 hiljada.

Novinar: Haris Ahbabović
Foto: Haris Ahbabović / Source.ba

 
11
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.