25.10.2017. 13:07
4
Ako Sarajlije neće plaćati skuplje karte i ako ćemo imati autobuse koji su prešli malo manje od 500.000 km, onda vam HALAL bilo!
Već godinama unazad se vuku ogromni problemi oko preduzeća GRAS, te se ovo preduzeće i dalje smatra jednim od najzaduženijih u Kantonu Sarajevo, ali i generalno u našoj zemlji.

Uprava za indirektno oporezivanje BiH objavila je novu ažuriranu listu najvećih dužnika po osnovu poreza na dodatnu vrijednost (PDV). I za mjesec septembar 2017. godine najveći dužnik je KJKP GRAS sa iznosom duga od 21,752,012 KM. 

Primjera radi, u odnosu na august mjesec ove godine, dug ovog javnog preduzeća za gradski prevoz je uvećan za više od 300.000 KM. Dakle, računica kaže da je GRAS, na dnevnoj bazi u mjesecu augustu, pravio dugove od gotovo 10.000 KM po danu. Da vam još bolje dočaramo tu brojku, GRAS je po satu, u mjesecu augustu, pravio dug od 400 KM.

U GRAS-u su se dogodile određene promjene tokom ove godine. Vlada Kantona Sarajevo navodno (i dalje) radi na sanaciji problema u ovom preduzeću, a GRAS je u ovoj godini dobio novi menadžment. Za prinudnog upravitelja preduzeća GRAS izabran je Haris Gušić. 

Haris Gušić nema 10 minuta vremena da odgovori na pitanja

Source.ba portal je pokušao dogovoriti snimanje intervjua sa Harisom Gušićem. S obzirom da nam je u press službi GRAS-a rečeno da snimanje možda neće biti moguće realizovati, poslali smo i dopis sa pitanjima za prinudnog upravitelja GRAS-a kako bismo dobili odgovore na ista.

Zahtjev sa pitanjima smo poslali prije osam dana, a tada nam je u press službi GRAS-a rečeno da Haris Gušić nije trenutno u Sarajevu, te da ćemo odgovore na ista dobiti kada se vrati u firmu. S obzirom da nakon osam dana nismo dobili odgovore na pitanja koja smo poslali, pitanje je šta je to prinudnog upravitelja GRAS-a toliko zadržalo u prethodnih osam dana, pa nije pronašao 10 minuta vremena kako bi nam poslao odgovore ili kako bi to učinila njegova press služba. 

Pitanja koja smo uputili Harisu Gušiću, a na koja još nikada nismo dobili odgovore, su sljedeća:



Očigledno je da novi menadžment GRAS-a nije pronašao toliko malo vremena koliko je potrebno kako bi nam odgovorio na postavljena pitanja. U slučaju da su to vrijeme nadoknadili opsežnim i konkretnim radom kako bi ovo kantonalno preduzeće spasili od potpunog kolapsa, onda im je oprošteno. Halal im bilo sve.

Gubitke GRAS-a "krpe" građani Kantona Sarajevo

Početkom mjeseca septembra ove godine, Vlada Kantona Sarajevo, odnosno Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo, isplatili su 2,3 miliona KM za majske plate radnicima GRAS-a. 

Iako se sa oduševljenjem najavljuju mjere koje bi dovele do sanacije problema u GRAS-u, određene rupe, što je očigledno, "krpe" i sami građani Kantona Sarajevo. Za mjesec dana su povećane cijene karata na komercijalnoj liniji Vijećnica-Dobrinja, a uz to su radnicima GRAS-a iz budžeta isplaćena 2,3 miliona KM za plate.

Tako da je indikativno to da će građani plaćati GRAS-ove gubitke i nakon što upravnik Haris Gušić donese svoju sljedeću mjeru, a koja se tiče povećanja cijena karata za redove GRAS-ove linije. Ponovo da konstatujemo, rupe GRAS-a će "krpiti" građani Kantona Sarajevo.

"Novi" autobusi prešli po 500.000 kilometara

Pitanje je koliko novi menadžment ovo preduzeća brinu dotrajali autobusi i tramvaji, uredno očišćeni i spremni da pokažu oličenje jedne istinske čistoće, te linije kojih na pojedinim dionicama u Sarajevu i KS gotovo da i nema. Ako se novi menadžment GRAS-a brine oko toga kako da riješe posljednji spomenuti problem, te ako zbog toga nisu imali 10-ak minuta vremena kako bi nam odgovorili na postavljena pitanja - onda im ponovo halalimo na svemu.

Oko milion KM, prema pisanju Oslobođenja, potrošili su prinudni upravitelj GRAS-a Haris Gušić i Sindikat ovog preduzeća za nabavku autobusa na plin. Ova nabavka, obavljena bez tendera, mogla bi u pitanje dovesti kredibilitet Vlade Kantona Sarajevo, koja je uvođenje prinudne uprave pravdala efikasnijom sanacijom preduzeća.

Gušić je nabavku 32 autobusa bez tendera pravdao potrebom hitne obnove voznog parka, jer kapaciteti nisu bili dovoljni za održavanje registrovanih redova vožnje. Nabavku je, kako piše Gušić u obrazloženju, proveo u skladu sa ovlaštenjima i mišljenju advokatske kancelarije. Autobusi su kupljeni od Gradskog i prigradskog saobraćaja iz Tuzle, a stari su između 11 i 16 godina. Većina tih autobusa prešla je preko 500.000 kilometara. Bez puno analize i istraživanja može se provjeriti kako se slični autobusi mogu u Njemačkoj kupiti po cijeni od 11 do 13 hiljada maraka, u nekim slučajevima i jeftinije.

Dug GRAS-a 350 miliona KM

Još tokom ljeta ove godine, kada je Haris Gušić imenovan za novog prinudnog upravnika GRAS-a, Vlada KS je kontatovala sljedeće:

"Kada je riječ o troškovima samo prema Poreznoj upravi imamo oko 126 miliona KM duga,  oko 60 miliona KM prema radnicima, oko 20 miliona KM prema Upravi za indiretko oporezivanje. Ukupni dug GRAS-a je više od 350 miliona KM i to je akumulirani gubitak"
, rekao je početkom mjeseca juna ove godine premijer KS, Elmedin Konaković.

Stoga, ako novi menadžment, u koorporaciji sa Vladom KS, radi na tome da barem malo smanje taj vrtoglavi dug, a da to ne bude preko leđa građana ovog grada, te ako zbog toga Haris Gušić nije imao svega 10 minuta vremena kako bi stao pred kameru Source.ba portala ili nam pismenim putem odgovorio na unaprijed postavljena pitanja - oprošteno mu je. 

Novinar: Haris Ahbabović


Jeste li zadovoljni uslugama GRAS-a?
Da
Ne
4
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.