22.12.2016. 15:10
3
"Ovdje je siromašno stanovništvo i 40 KM za razgovor na mobitel u vožnji nije jednostavno kazniti novčano"
Zakon o sigurnosti saobraćaja na cestama u BiH usvojen je jučer u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH, a njegova implementacija počet će u februaru naredne godine.

Novim zakonom je predviđeno da će prekoračenje brzine veće od 30 kilometara na sat, koštati i do 1.000 KM. Prag tolerancije u kontekstu konzumiranja alkohola pao je na jedan i po promil, a kazne su 400 KM, oduzimanje vozačke i dobijanje kaznenih bodova.

Kazna za nevezanje pojasa iznositi od 100 do 300 KM, a kazna za držanje djeteta u krilu će biti 500 KM. Za vozače koji voze neregistrovane automobile, kao i za one koji voze djecu mlađu od 12 godina na prednjem sjedištu kazne su od 400 do 1.000 KM

Za izazivanje prekomjerne buke ili škripe kazne su od 50 do 250 KM, a novim zakonom predviđeno je i kažnjavanje pijanih suvozača. 

Predviđene su i kazne za bicikliste i motocikliste bez zakopčane kacige sa 50 KM, kao i za bicikliste ili motocikliste koji prevoze pijane osobe 30 KM.

Vožnja bez upaljenog kratkog svjetla će se kažnjavati sa 30 KM, a oni koji su tek položili vozački ispit dvije godine neće moći sami voziti automobil u periodu od 12 do 4 sata ujutro.

Novim zakonom predviđene su kazne i za pješake koji na saobraćajnici koriste mobilni telefon ili imaju slušalice u ušima 40 KM.

Razgovarali samo sa sudskim vještakom za saobraćaj Ševalom Kovačevićem o novom Zakonu o sigurnosti saobraćaja koji je rekao da je trebalo uskladiti zakon sa vremenom u kojem živimo.

"Pojavni oblici saobraćajnih nezgoda podrazumijevali su nove odredbe i primjerene kazne. To je i postignuto. Povećana je odgovornost vozača kada je u pitanju brzina. Vozilo je opasno sredstvo u saobraćaju. Nije isto kada se kreće 50 km/h i dvostruka brzina u naseljenom mjestu što je svakako trebalo primjetiti i stepenovati kazne", rekao nam je Ševal Kovačević, sudski vještak za saobraćaj.

Kada je u pitanju kažnjavanje vozača za drugo prekršaje, koji ne uključuju prekomjernu brzinu, naš sagovornik smatra, da su one i do sada bile visoke za naše stanovništvo.

"Dosadašnje kazne, kada su u pitanju druge odredbe, mobilni telefoni, pojasevi nisu baš tako male bile, jer treba znati da je ovdje siromašno stanovništvo i da 40 KM nije ni do sada bilo jednostavno kazniti učesnika u saobraćaju sa novčanom kaznom za razgovor na mobitel", rekao je naš sagovornik.

Obzirom da su novim zakonom predviđene kazne i za pješake koji na saobraćajnici koriste mobilni telefon ili imaju slušalice u ušima i da će taj prekršaj platiti 40 KM, naš sagovornik je rekao kako i pješaci treba  da znaju da su učesnici u saobraćaju i da i oni mogu da zbog ometanja saobraćaja budu kažnjeni. 

Ševal Kovačević nam je rekao kako njega brine izvršna faza sankcija kada je u pitanju Zakon o sigurnosti saobraćaja. 

"On da bi postigao svoju svrhu prije svega mora da ga prati set novih zakona, izmjena, dopuna, prije svega Zakon o oduzimanju imovine stečene kaznenim djelom. Mnoštvo je vozila koja su sa pravnim nedostatkom u smislu preinake brojeva šasije motora. Vozilo kao sredstvo za izazivanje opasnosti pri enormnim brzinama treba oduzimati, uništavati, a kvalitetna vozila treba davati na raspolaganje da mogu određene institucije koristiti",
smatra Ševal Kovačević. 

"Kada je upitanu izvršenje krivičnih i prekršajnih sankcija nad vozačima, ukoliko bude ostalo po dosadašnjem da ćemo samo gomilati izrečene sankcije iz oblasti krivičnih djela saobraćaja, a ne ići na izvršenje, nemati adekvatne uslove za izvršenje sankcija, mislim da je to kontraefekat. Do sada smo imali vozače sa po nekih 15 - 20 krivičnih djela, ugrožavanja saobraćaja pa su se ti isti vraćali u saobraćaj i pravili prekršaje. To govori u prilog činjenici da Zakon o sigurnosti saobraćaja nije postigao svoju svrhu ukoliko nema prateće zakone", rekao nam je Ševal Kovačević.

Ukoliko se bude u međuvremenu dogradila legislativa da prati Zakon o sigurnosti saobraćaja, smatra naš sagovornik, nećemo imati kao do sada 56 miliona neplaćene kazne i učesnike u saobraćaju koji imaju po 80 prekršaja. 

"Mislim da ovak zakon nije problem za obične, lojalne građane. Oni ako naprave neki prekršaj, da bi registrovali automobil oni ga moraju i platiti, ali uvijek ostaje pitanje, šta sa onima koji se vraćaju u prekršaje. Ovdje ukoliko se bude postiglo to da u izvršnoj fazi bude kvalitetna lepeza u pogledu zakonskih odredbi u odnosu na Zakon o izvršenju krivičnih sankcija gdje će se upućivati na izdržavanje određenih kazni ukoliko se ne plati ili ukoliko su presudom suda određene kazne, onda ćemo zaista imati efekat i sklonit ćemo brzo ponavljače s ulice", rekao je za Source Ševal Kovačević. 

Sudski vještak za saobraćaj, Ševal Kovačević, smatra i da ukoliko bude kao i do sada samo gomilanje presuda, izazvat će se samo rastrojstvo kod građana. 

"Zakon mora da bude pravedan, da primjereno njihovim devijantnim ponašanjima dobiju odgovarajuće kazne i da se te kazne izvrše", smatra on. 

Mnoge institucije moraju biti uključenje sada kada novi Zakon o sigurnosti saobraćaja stupi na snagu da bi on bio proveden u potpunosti.

"MUP KS je zadužen za sigurnost saobraćaja, ali njih treba da prati i Ministarstvo pravde. Kada su u pitanju izvršenja, oduzimanje vozila, uklanjanja, uništavanja i ostalo, sve se može brzo u saradnji sa federalnim organima doći do propisa i da se pomogne MUP-u KS da ima legislativu na osnovu koje će raditi. Tu je i odgovornost na Ministarstvu saobraćaja, koje treba da bude logistika MUP-u KS. Ako oni kažu imamo potrebu za 15 - 20 kamera, da Ministarstvo saobraćaja može iz svog budžeta finansirati i uraditi to", rekao je Kovaćević za naš portal.

Novinarka: Merima Druškić 

3
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.