13.4.2017. 17:09
1
Avion u rukama žene: Najstresnije je kada avion ostane bez goriva ili mu otkaže motor, onda pripremam vatrogasce, policiju i hitnu pomoć
Kontrolore letenja do sada ste imali priliku gledati samo na filmovima, a danas za Source govori šefica smjene kontrole letenja Dijana Majstorović, u čijim rukama je sudbina aviona na nebu iznad naše zemlje. Po dolasku na posao Dijana je dužna da se upozna sa saobraćajnom situacijom koje avione ima na vezi koji treba da dođu, sa meteo situacijom, ali i podacima da li svi uređaju rade, koji omogućavaju avionima sigurno letenje.

"Ja se bavim od 2004. godine, evo već trinaesta godina ovim poslom. Odmah po završetku srednje škole tada je u Banja Luci bio raspisan konkurs za prijem novih kontrolora letenja. Prijavila sam se sa završenom srednjom školom, s tim da ovo nije obuka gdje se vi prijavljujete kao na bilo koji fakultet, već kada postoji operativna potreba, onda agencija raspiše konkurs za prijem novih kontrolora koje ona sama školuje, a potom ti isti ljudi rade u agenciji kao kontrolori", rekla je za Source Dijana Majstorović, šefica smjene kontrole letenja.

Nakon dobijene dozvole Dijana je dobila posao na dvije lokacije u Sarajevu i Banja Luci. 

"Posao je stresan više nego što je težak. Postoje određena pravila kojih se morate strogo pridržavati, ali svaka situacija vanredna izaziva stres, a vi morate biti pripremljeni tako da u svakom trenutku ste spremni odreagovati", rekla je naša sagovornica.

Vanredne situacije uključuju promjenu vremenskih prilika, grmljavine, oblake i skretanje aviona iz predviđene rute. Hitne situacije su onda kada avion ostane bez nekog motora, kada ima problema sa upravljanjem ili ostane bez goriva. To su najstresnije situacije za kontrolora letenja. 

"Tada je najbitnije da ste svjesni situacije u kojoj je taj avion, potom da obezbijedite sve što je potrebno pilotu, da sklonite sve ostale avione od njega, da mu obezbijedite svaku moguću pomoć, podršku, podatke koji su potrebni ukoliko treba da sleti na neki aerodrom na koji se prethodno nije uputio, da upoznate sve ostale ljude koje je potrebno upoznati sa tom situacijom od vatrogasaca, policajaca, hitne pomoći i slično", rekla nam je Dijana Majstorović.

Greška kontrolora leta bi mogla biti fatalna i to je ono što izaziva najveći stres. Veza sa pilotom aviona je stalna, ali nekada dođe i do prekida u komunikaciji. 

"Ima li smo u Banja Luci situaciji da je avionu pri slijetanju puklo vjetrobransko staklo i pilot i kopilot su morali da koriste maske za kiseonik. Kada stave te maske oni su potpuno nerazumljivi, to je bilo stresno", kaže nam Dijana.

Novinarka: Merima Druškić
Snimatelj i montažer: Ramiz Uzunović

1
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.