14.5.2016. 15:34
3
"Ako poruke završavate s tačkom, za vas postoji poseban krug pakla. Vi ste – monstrum!"
Znate onaj osjećaj kada dobijete kratak ‘Ok.’ kao odgovor na poruku koju ste pisali nekoliko minuta i koja se proteže kilometrima? Naučnici su sada dokazali da itekako imate pravo na ljutnju.

Ukoliko svoje SMS-ove i poruke završavate tačkom, to govori malo o vašem poznavanju gramatike, ali mnogo o vašoj ličnosti. Naime, na temelju opširnog istraživanja, tim naučnika s Binghamton Universityja zaključio je kako su ljudi koji završavaju poruke tačkom hladni i manje iskreni tj. da ih druga strana tako podsvjesno doživljava, piše 24sata.

"U prijevodu, ako poruke završavate s tačkom, za vas postoji poseban krug pakla. Vi ste – monstrum", našalio se novinar The Guardiana.

S druge strane, ukoliko poruke učestalo završavate uzvičnicima, čak i tamo gdje oni nisu potrebni, ljudi vas doživljavaju srdačnijima i pouzdanijima.

"Percepcija koja je rezultat tačke ili uzvičnika na kraju poruke proizlazi iz pokušaja da se pronađe kontekst u opskurnoj tekstualnoj poruci", objasnila je Celia Klin, voditeljica istraživanja.

Dopisivanju nedostaju mnoge društvene karakteristike koje su prisutne u komunikaciji licem u lice. Kada razgovaraju, ljudi lako upijaju društvene i emocionalne informacije kroz pokrete očiju, izraze lica, ton glasa, pauze u govoru. Ti se mehanizmi ne mogu koristiti kada se dopisujemo kratkim porukama.

"Zbog toga ima smisla da se ljudi pri dopisivanju oslanjaju na alate koji su im dostupni – emoticone, namjerne tipfelere, oponašanje zvukova i, prema našem istraživanju – interpunkcijske znakove", dodala je Celia Klin.


Anesa Agović

3
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.