18.3.2019. 9:05
0
Sve što treba da znate o parfemima
Stručnjak za ljepotu Lejton Deni, osnivač istoimenog brenda, otkriva “trikove” za parfeme i najčešće greške koje pravimo nanoseći svoj omiljeni miris.

Parfemi drugačije mirišu na različitim osobama

“Svako od nas ima neki svoj, prirodan miris, koji utiče na parfem. Taj prirodni miris nastaje kombinacijom gena, kože, ishrane, ljekova koje uzimamo, stresa, a vjerovatno je najvažniji faktor temperatura kože”, objašnjava on.

Lejton ističe da neki ljudi imaju više pora po centimetru kože od drugih, a na miris utiče i to koliko masti imaju.

“Svi ti faktori utiču na toplotu kože, što utiče i na miris parfema”.

Tip kože utiče na miris

“Prirodna ulja koja koža proizvodi se razlažu i zadržavaju molekule mirisa. Zato, što vam je koža masnija, to je miris parfema jači i duže će da traje. Ako imate suvu kožu, onda miris neće dugo da se osjeća, i potrebno je da napravite neku barijeru između kože i parfema, kako biste udvostručili trajnost mirisa”.

Ukoliko imate suvu kožu, on savjetuje da prije nanošenja parfema nanesete mlijeko za tijelo istog mirisa kao i parfem.

Antibiotici i ishrana utiču na miris

“Ne postoji ništa što možete oralno da unesete kako biste pojačali miris parfema, ali ako ste na ishrani koja podrazumijeva smanjen unos masti, koža će vam biti suvlja, pa će i miris kraće da se osjeća”, kaže Lejton.

On dodaje da i antibiotici mogu da promijene miris kože jer utiču na bakterije na koži.

“Neki ljekovi mogu da promijene miris vašeg omiljenog parfema na koži. Ako se to desi, nemojte da bacate pafrem, već sačekaje da lijek izađe iz organizm, pa opet koristite omiljeni miris”.

Kako da parfem duže traje

“Ukoliko se miris parfema na koži kratko osjeća, to nažalost znači da ‘hemikalije’ vaše kože čine da miris parfema brže ispari. Parfimeri bi rekli da koža odbacuje miris”.

Lejton savjetuje da liznete kožu na ručnom zglobu, a ako ima jak, oštar ukus, to je znak kisjeline.

“Što je koža kisjelija, to će parfem kraće da se osjeća”.

Kao što je ranije napomenuo, premalo masti u ishrani, stres, začinjena i brza hrana mogu da utiču na temperaturu kože i dovedu do “odbacivanja” mirisa.

Rješenje je, kaže on, u tome da “slojevito” nanesete miris, tj. da nanesete losion ili kremu istog mirisa kao i parfem, da bi se usporilo isparavanje mirisa.

Klima utiče na miris

Kada je napolju vruće, miris parfema kraće traje jer brže isparava sa kože.

“Odgovor na ljetnje visoke temperature je korišćenje parfema ‘lakšeg’ mirisa, koji ćete češće iznova prskati”.

Takođe, Lejton savjetuje da ne trljate zglob o zglob nakon nanošenja parfema, jer ćete tako “smrviti” miris, već jednostavno naprskajte.

Najbolja mjesta za nanošenje parfema su kaže, iza ušiju, sa unutrašnje strane lakta, na zadnjoj strani koljena, na vratu i unutrašnjoj strani zglobova. Još neka od dobrih mjesta su dekolte, ramena i zadnja strana vrata, blizu linije kose.

Kada nanosite parfem, naprskajte sa udaljenosti od oko 20 centimetara od kože. Time ćete “zahvatiti” veću površinu kože, pa će se i miris duže osjećati.

Neki parfemi mogu da traju i do deset godina

“Bočice parfema obično traju između 12 i 35 mjeseci, u zavisnosti od tipa mirisa, sastojaka i načina skladištenja. Bilo koji parfem koji se čuva izvan kutije, na mjestu gdje je izložen sunčevoj svjetlosti, neće trajati duže od nekoliko mjeseci”, tvrdi ovaj stručnjak, prenosi CDM. 

Sa druge strane, ako parfem čuvate na hladnijem i mračnom mjestu, ako su sastojci kvalitetni, može da traje i do deset godina.

“Čuvajte parfem dalje od sunčeve svjetlosti i negdje gdje temperatura nije promjenljiva. Ako je miris izložen čestim temperaturnim promjenama, bočica će početi da kondenzuje i parfem će brzo izgubiti miris”.





(Lejla Trle) 

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.