20.12.2017. 17:40
0
Svježe voće i povrće nije uvijek zdravije od zamrznutog
Prema razultatima nove studije, objavljene prošlog mjeseca u časopisu Journal of Food Composition and Analysis, zamrznuto voće i povrće je u mnogim slučajevima hranjivije jer svježe voće gubi vitamine kada duže stoji u frižideru.

Za potrebe ove studije autori su pratili koliko često ljudi kupuju i jedu voće i povrće i više od dvije godine mjerili su prehrambeni sadržaj tri vrste proizvoda: svježe, zamrznuto i sveže pohranjeno (svježe voće i povrće koje je ostavljeno u frižider na nekoliko dana). 

Isipitivanja su radili na brokuli, karfiolu, kukuruzu, mahunama, grašku, špinatu, borovnicama i jagodama. Naučnici u uporedili koncentracije tri ključna nutrijenata u voću i povrću: vitamin C, vitamin A i folat. 

Ove hranjive tvari su topive u vodi i osjetljive na toplinu tako da ih je lako proučavati. U testovima je zamrznuto voće i povrće nadmašilo svježe pohranjeno voće i povrće. "Rezultati ovog istraživanja ne podržavaju zajedničko uvjerenje potrošača da svježa hrana ima veću nutritivnu vrijednost nego zamrznuta", navode autori. 

Svježi proizvodi obično sadrže najviše hranjivih tvari u berbi, međutim, te hranjive tvari se počinju degradirati čim se voće ili povrće ubere, upakuje i plasira u trgovine. 

Kada ih kupimo i donesemo kući mnoge od tih hranjivih tvari padnu na nivo ispod onog koji imaju smrznuti proizvodi koji su rashlađeni odmah nakon branja. 

Ipak, u većini slučajeva prehrambeni sadržaj svježih i zamrznutih proizvoda je toliko sličan da neće napraviti značajnu razliku za zdravlje, jer je važnija količina unosa nego forma.

Ajla Hurko

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.