Vrši li se u BiH neviđen monopol sa cijenama goriva: Svaka dva do tri dana cijene skaču od 5 do 10 feninga, ko snosi odgovornost?
Svakim danom svjedočimo povećanju cijena goriva na benzinskim pumpama. Stiče se dojam da svaka dva do tri dana cijene skaču od 5 do 10 feninga po litru. Trenutno je nekoliko razloga koji prate trend povećanja cijena nafte i naftnih derivata.
- U ovom trenutku postoje opravdani razlozi koji se vežu za ukrajinsku krizu. Ne znamo šta će se desiti, jer postoji apsolutna neizvjesnost šta će se desiti na globalnom tržištu, a to se posebno odnosi na energente, naftu i naftne derivate. Kada govorimo o domaćem tržištu nafte i naftnih derivata, imamo dva problema. Prvi je da postoji monopolistička konkurencija velikih naftnih distributera, zatim činjenica da država ima značajno učešće u okviru oporezivanja fiskalnog tereta kroz akciznu politiku nafte i naftnih derivata. Interesantna stvar kod nas je da u kratkom roku ne dolazi do pada cijena nafte. To građani mogu posvjedočiti na lokalnim benzinskim pumpama, gdje imate izuzetan skok ako postoje opravdani razlozi, a s druge strane ukoliko dođe do naglog pada cijena nafte na globalnom tržištu, maloprodavci kod nas ne prate taj trend u smislu da koriguju cijene prema dole, izjavio je za naš portal ekonosmki analitičar Admir Čavalić.
Kada točite gorivo prema riječima našeg sagovornika, tri su stvari koje utjeću na cijene:
- globalni tokovi,
- uvoznici, veledistributeri ili veletrgovci
- učešće države
U priloženom videu pogledajte koliko se cijene goriva trenutno razlikuju u KS i entitetu RS.
Novinar: Admir Oručević
Sniamtelj i montažer: Kenan Ćemo