18.8.2024. 10:10
3
Ovo je razlog zbog kojeg su nam nametnuli iritantne čepove koji se ne mogu odvojiti
Danas i otvaranje obične plastične flaše dolazi s pomalo drame. Naime, ovaj nekoć jednostavan čin sada dolazi s dodatnom komplikacijom.

Pokušajte pijuckati iz boce i zateći ćete se kako nesretno izvijate lice dok vam nesretni čep bode nos ili bradu.

Krivac je, naravno, ono malo plastike koja drži poklopce pričvršćene na bocama. Novi dizajn tiho se ušuljao u red bezalkoholnih pića tokom proteklih nekoliko godina.

Jedan korisnik društvenih medija u šali je označio ovaj razvoj kao “najgoru stvar koja se dogodila čovječanstvu od uklanjanja priključka za slušalice “na pametnim telefonima”, piše Independent, prenosi Tportal.

Ispravan način da se opiše poklopac poput ovog izrazom “privezan”. Dizajn se može pratiti unatrag do direktive Europske unije koja je prvobitno predložena 2018. godine, a zatim službeno usvojena sljedeće godine, s postavljenim rokom: od 3. jula 2024. godine, navodi EU, čepovi na svim nepovratnim plastičnim bocama pića s kapacitet od tri litre ili manje mora ostati pričvršćen nakon otvaranja.

Evropljani bijesni zbog direktive

Svrha nije bila kolektivno razbjesniti žedne Evropljane, već uhvatiti se u koštac s ozbiljnim problemom: plastičnim otpadom.

Procjenjuje se da svake godine u svijetu proizvedemo oko 400 miliona tona stvari. Plastika se razgrađuje u male čestice, ali nikada u potpunosti ne nestane. Ova mikroplastika može naškoditi okolišu, zagađujući okeane i tlo, a može ući i u ljudsko tijelo (povezana je sa zdravstvenim problemima kao što su endokrini poremećaji, pa čak i rak, a pronađena je i u placenti).

Ono što bi se moglo činiti kao iritantna promjena čini se mnogo razumnijim kada počnete istraživati utjecaj naše navike bezalkoholnih pića. Kada se poklopci “odvežu” s boca, često ispadnu ili se izgube, potencijalno ih otpuše vjetar ili ih kiša odnese u odvode ili rijeke koje teku u more. Naime, čepovi boca jedan su od najčešćih oblika plastičnog otpada koji se nalazi na evropskim plažama.

A čak i ako dospiju do kante za recikliranje, a zatim do pogona za preradu, problem je njihova sitna veličina.

– Čepovi se filtriraju kroz bubnjeve za sitanje jer su premali. Općenito, svaki predmet manji od pet centimetara u bilo kojoj dimenziji riskira da bude izgubljen tijekom ovog procesa pregleda – objašnjava Ross Lakhdari, stručnjak za održivu ekonomiju u PA Consultingu.

Životinje čepove često brkaju s hranom

Ako ovi poklopci ostanu pričvršćeni za nešto veće, manja je vjerovatnoća da će se izgubiti kao otpad ili završiti u okeanu, gdje se mogu pokazati opasnima za divlje životinje kao što su kornjače i ptice.

Nažalost, životinje ih često brkaju s hranom pa nije ni čudo što je nevladina organizacija Seas at Risk plastične čepove uvrstila među pet najštetnijih vrsta okeanskog smeća.

Uprkos tome što se plan činio besmislenim, Big Soft Drink je u početku naišao na odbijanje EU direktive. Razne multinacionalne firme tvrdile su da bi bilo previše zahtjevno i skupo napraviti nove, usklađene poklopce, te da bi bilo bolje usredotočiti se umjesto toga na poboljšanje procesa recikliranja.

No otkako je direktiva uvedena, proizvođači pića polako uvode promjenu kako bi ispunili rok do 2024. godine. Dakle, ove privezane boce nisu se preko noći pojavile na našim policama.

Coca-Cola ih je počela prodavati u Evropi 2022., samo su postepeno postajale sve prisutnije. Zemlje mogu odlučiti o svojim “učinkovitim, razmjernim i odvraćajućim” kaznama za one koji krše pravila.

(Ajdin B.)

3
ZANIMLJIVO
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.